1-2. osztály

Ezeken az évfolyamokon fő célunk:

  • szókincsfejlesztés
  • szóbeli kommunikáció fejlesztése
  • kreativitás fejlesztése
  • memóriafejlesztés
  • fantázia fejlesztése
  • algoritmikus gondolkodás fejlesztése
  • esztétikai érzék fejlesztése
  • népi játékok megismerése
  • önértékelés fejlesztése

1. foglalkozás: Az időutazó megismerése

Foglalkozás célja: 
  • ráhangolódás
  • érdeklődés felkeltése
  • szóbeli kommunikáció fejlesztése
  • fantázia fejlesztése
  • kreativitás fejlesztése
  • önértékelés fejlesztése
Kapcsolódó tantárgy: 
  • vizuális kultúra
  • magyar nyelv és irodalom

A tanulók megismerték a kerettörténetet, amely egy olyan időutazóról szólt, aki Rábapatonára érkezett. A gyerekek érdeklődését nagyon felkeltette ez a téma, nagyon sok kérdésük volt, majd az irányított beszélgetés során megvitattuk a(z):

  • nemét
  • életkorát
  • ruházatát
  • miért éppen Rábapatonára érkezett.

Ez utóbbi témára az egyik válasz az volt, hogy szeretné megismerni Rábapatonát, mert itt sok érdekesség és okos gyerekek vannak.

A beszélgetést követően megnéztünk egy videót, ahol az időutazó megszólalt, illetve a tengr.ai által alkotott képeket is, amelyek közül a gyerekek választották ki, szerintük melyik ábrázolja az időutazót.

A tanulók alkotótevékenységet is folytattak, hiszen lerajzolták az időutazó szerkezetét, az időgépet. A rajzokat beszkenneltük, majd a meshy.ai segítségével 3D-s modellé alakítottuk. Meglepetésként a legjobb alkotásokat kinyomtattuk a 3D-s nyomtatóval,A projekt végén a rajzokat és a belőlük készült 3D-s alkotást mindenki megcsodálhatta a projektzáró kiállításon.

További képek és videók ITT láthatók a rajzkészítésről és a 3D-s modellekről.

A rajzkészítés után a gyerekek megismerkedtek egy olyan mesével, amit az időutazó hozott. Sajnos azonban sok régies szó volt a történetben, amit a gyerekek el is mondtak. A sok régi szóból közösen készítettünk egy szófelhőt.

A foglalkozás végén a tanulók kitöltötték a kilépőkártyát, ahol smiley-k segítségével jelezték azt, hogy is érezték magukat a foglalkozáson. 1 tanuló kivételével mindenki nagyon jól, vagy jól érezte magát.

2. foglalkozás: Régies szavak

Foglalkozás célja:
  • szókincsbővítés
  • együttműködés fejlesztése
  • szociális kompetencia fejlesztése
  • szóbeli kommunikáció fejlesztése
  • önértékelés fejlesztése
  • algoritmikus gondolkodás fejlesztése
Kapcsolódó tantárgyak:
  • magyar nyelv és irodalom /olvasás

A foglalkozás során a tanulók megfejtették a régies szavak jelentését. Ehhez a 3-4. osztályosok által készített puzzle-okat rakták ki párban, illetve 3 fős csoportokban. Voltak könnyebben felismerhető képek, míg másokat nehezebben ismertek fel a gyerekek. A kirakott képet nagyban feltették a táblára is. 

Néhány csoport, illetve pár olyan ügyesen dolgozott, hogy több puzzle-t is sikeresen kirakott nagyon rövid idő alatt. 

Az összes kép kirakását követően elolvastuk a szókártyákat, majd a megfelelő képhez fel is tettük.

1. osztályban még egy játékra is sor került: a gyerekek voltak a szótagok, amiket helyes sorrendbe kellett tenni.

A foglalkozás végén a tanulók beszélgetés során elmondták, hgoy nagyon tetszettek nekik a feladatok.

További képek erről a foglalkozásról ITT láthatók.

3-4. foglalkozás: Memóriakártya

Foglalkozások célja:
  • kreativitás fejlesztése
  • finommotorika fejlesztése
  • önértékelés fejlesztése
Kapcsolódó tantárgyak:
  • magyar nyelv és irodalom /írás, olvasás
  • vizuális kultúra
  • technika és életvitel

A tanulók memóriakártyákat készítettek, amelyeken a régi szó és a neki megfelelő rajz szerepelt.  Az 1. évfolyamosok két egyforma rajzot is készíthettek a memóriakártyákra. A foglalkozás végén ki is próbálhatták a saját, vagy a társuk játékát. A memóriakártyáknak akkor siekre volt, hogy még fejlesztő órákon is használták a gyerekek a szókincs elmélítése érdekében. 

További képek a foglalkozásról ITT láthatók.

5-6. foglalkozás: Animációkészítés

Foglalkozások célja:
  • kreativitás fejlesztése
  • finommotika fejlesztése
  • algoritmikus gondolkodás fejlesztése
  • egymás segítése
  • önértékelés fejlesztése
Kapcsolódó tantárgyak:
  • vizuális kultúra
  • digitális kultúra

Az alkotótevékenység előtt a gyerekekkel megbeszéltük az animáció fogalmát. Ezt követően a tanulók megismerték a Scratch Jr alkalmazás alapfunkcióit: a szereplők és a háttér kiválasztását, a szereplők törlését, a rajzolást, majd elkészítették az első történetüket. Ennek témája az időutazó kalandjai voltak Rábapatonán. Érdekes történetek születtek az alkotás során, de mindenkinek nagyon tetszett ez a tevékenység. A kódolás bemutatását követően mindenki nagy lelkesedéssel mozgatta meg a szereplőit.

További képek és videók ITT találhatók a foglalkozásokról.

A foglalkozások végén a tanulók a tanító nénik segítségével kitöltötték a kilépőkártyát, melyen jelezték, hogy nagyon tetszett nekik minden. Több 2. osztályos tanuló még szívecskéket is rajzolt:)

7. foglalkozás: Népi játékok

Foglalkozás célja:
  • népi játékok megismerése
  • mozgásos tevékenységek
Kapcsolódó tantárgyak:
  • testnevelés és sport
  • hon - és népismeret

A gyerekek megismerkedtek több népi játékkal: Sántikával, Ipiapaccsal, valamint körjátékokkal is. Ebben segítséget nyújtott nekünk az Emlékképek Rábapatonáról című könyv (49-56. oldal), melynek szerzője egyik nyugdíjas kolléganőnk. A gyerekeknek annyira tetszettek ezek a játékok, különösen a Sántika nevű, hgoy még az óraközi szünetben is ezt játszották.

A 2. osztályosok körjátékokat tanultak, amibe még a 4. osztályosok is bekapcsolódtak, annyira tetszett nekik ez a feladat.

További képek és videók ITT láthatók.

Záró értékelés:

Foglalkozás célja:

  • önértékelés fejlesztése
  • önismeret fejlesztése

A tanulók egy értékelőlapot töltöttek ki a tanító nénik segítségével. Az 1. osztályosok értékelőlapján a gyerekeknek jeölni kellett a megfelelő állításokat.

Az értékelőlapok értékelése manuálisan történt.

Összegzés a tanulók (31) visszajelzése alapján:

      Mennyire tetszett a projekt?  29 tanuló a mosolygó smiley-t jelölte be, mígy ketten a semleges smiley-t.

A 2. osztályosok a társuk munkájárt is pozitívan értékelték.

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el