7-8. osztály

A projekt célja:

  • a tanulók ismerjék meg jobban településüket
  • térképismeret
  • térlátás fejlesztése
  • kreativitás, fejlesztése
  • esztétikai érzék fejlesztése
  • kritikai gondolkodás fejlesztése
  • mesterséges intelligencia tudatos használata
  • együttműködés, szociális kompetencia fejlesztése
  • önértékelés fejlesztése
  • szövegértés fejlesztése

1. foglalkozás: - Térképészkedjünk!

Foglalkozás célja:
  • szövegértés fejlesztése
  • térképismeret
  • tájékozódás
  • térlátás fejlesztése
  • önértékelés
  • egymás segítése
  • kritikai gondolkodás
  • problémamegoldás
Kapcsolódó tantárgyak:
  • történelem
  • digitális kultúra
  • természettudomány / földrajz
  • hon - és népismeret

Ezeken az évfolyamokon történelemórán ismerkedtek meg a gyerekek a település régi és mai formájával. Az Earth3DMap segtségével itt is megkeresték a gyerekek a házukat, bár itt is voltak olyanok, akik nem találták meg a házukat a térképen.

Számukra is nehéz volt a régi nevek és a településrészek párosítása, de közös munkával azért mindenki megoldotta ezt a feladatot. A leírás és a településrészek párosításánál ők már elolvasták a rövid szövegeket, így hamarabb sikerült a feladatmegoldás, mint az 5-6. évfolyamokon.

Ezeken az évfolyamokon is nagyon tetszett nekik, hogy felkerülhettek a térképre, bár ezeken az évfolyamokon is előfordult, hogy valakinek javítani kellett a helyet.

A kilépőkártyák szerint tetszett nekik ez a foglalkozás.

További képek a foglalkozásról ITT láthatók.

2-3. foglalkozás: Kalandjáték

Foglalkozások célja:
  • szövegértés
  • mozgásos tevékenység
  • település jobb megismerése
  • közösségépítés
Kapcsolódó tantárgyak:
  • testnevelés és sport
  • digitális kultúra
  • közösségi nevelés

A tanulók ezeken az évfolyamokon is elmentek megismerni a települést egy kalandjáték keretében, amit az Actionbound alkalmazással készítettünk számukra. A séta során kérdésekre válaszoltak a település történelmével kapcsolatban, illetve az egyes helyszíneken szelfit, videót készítettek.

A kilépőkártyák alapján tetszett nekik, bár a kérdéseket könnyűnek találták. Ennek ellenére hibátlan feladatmegoldás nem volt. Tetszett a gyerekeknek az is, hogy sétálhattak.

A feladatot értékelték is a gyerekek.

További képek és videók ITT láthatók.

4. - 5. foglalkozás: Plakátkészítés

Foglalkozások célja:
  • írásbeli kifejezőkészség fejlesztése
  • esztétikai érzék
  • kreativitás fejlesztése
  • internetes keresés gyakorlása
  • kritikai gondolkodás fejlesztése
  • önértékelés fejlesztése
Kapcsolódó tantárgyak:
  • digitális kultúra
  • vizuális kultúra
  • dráma és színház

A falujárást követően a 7. osztályosok plakátot/szórólapot készítettek, amelyben bemutatják Rábapatona látnivalóit.  Ehhez a Canva alkalmazást használtuk, ami teljesen új volt a gyerekeknek. Mivel ebben az osztályban sok tanuló szereti a kreatív feladatokat, ezért választottuk számukra ezt a tevékenységet.

A 8. osztályosok szintén plakátot készítettek, a Canva-ban de ők Dráma és színház tanórán a színház témakörét járták körbe. A tanulók választhattak a feladatok közül:

  • Régi és modern színházépületek
  • Jelmezek régen és ma
  • Színházi technológia régen és ma

Az ellenőrzőlistában is szerepelt, hogy figyelni kell a helyesírásra. Sajnos, ez nem mindenkinek sikerült.

A legjobb plakátokat kinyomtattuk és a záró kiállításon bemutattuk.

További képek ITT láthatók.

6. foglalkozás: 3D-s tervezés

Foglalkozás célja:
  • térlátás fejlesztése
  • fantázia fejlesztése
  • 3D-s tervezés gyakorlása
Kapcsolódó tantárgyak:
  • matematika
  • vizuális kultúra
  • életvitel és technika
  • digitális kultúra

A tanulók választhattak a feladatok közül, így mindenki talált olyan lehetőséget, ami elnyerte a tetszését.

Mindenkinek egy épületet kellett tervezni a Tinkercad alkalmazásban, ami nem volt új a tanulók számára, hiszen már tavaly megismerkedtek az alapfunkciókkal.

A választható feladatok során egy épületet kellett megtervezni, ami

  • jelenleg is található Rábapatonán
  • a jövőben jó lenne, ha lenne Rábapatonán

Megbeszéltük a gyerekekkel a méretarányokat is. A legjobban sikerült modelleket természetesen ki is nyomtattuk, amiket a projektzáró kiállításon be is mutattunk a látogatóknak.

További képek és videók ITT láthatók.

Nagyon jó volt olvasni a kilépőkártyákon, hogy a gyerekeknek továbbra is tetszik a 3D-s tervezés.

7. foglalkozás: QR kódvadászat

Foglalkozás célja:
  • szókincsbővítés játékos formában digitális eszközökkel
  • együttműködés, szociális kompetencia fejlesztése
  • mozgásos tevékenység
Kapcsolódó tantárgyak:
  • magyar nyelv és irodalom
  • digitális kultúra

A foglalkozáson a tanulók azokat a QR kódokat olvasták be, amelyeket a 4. osztályos tanulók készítettek régi és mai szavakkal. A tanulóknak nem volt elég leolvasni a kódokat, hanem meg is kellett állapítaniuk, hogy a QR kód rejtette szó régies, vagy mai szó, majd ezt beírták egy feladatlapra is. Míg a 7. osztályosok ezt a feladatatot az iskola előkertjáben tudták megoldani, addig  a 8. évfolyamosokhoz nem volt kegyes az időjárás, így ők a könyvtárban dolgoztak.

A tanulóknak nagyon tetszett ez a tevékenység is.

További képek ITT láthatók.

Záró értékelés:

Foglalkozás célja:
  • önértékelés fejlesztése
  • önismeret fejlesztése
  • fantázia fejlesztése

A tanulók a Jotform-ban elkészített űrlapot töltötték ki, melyben nemcsak arra kérdeztünk rá, hogy mit tetszett és mirét, hanem a saját és társuk munkájára is. A tanulók elmondták azt is, hogy mit vinnének magukkal, ha ők lennének az idűutazók, illetve, hogy hogyan fog kinézni Rábapatona 100 év múlva.

Miért tetszettek a feladatok?

Hogy fog kinézni Rábaptona 100 év múlva?

A teljes záró értékelés ITT érhető el.

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el